رسانه؛ متغیری «نامستقل»
کوتاهمدتی است که از انتشار کتاب «متغیر پنهان در سرمایهگذاری» میگذرد. این کتاب بخشی از پایاننامه «ابراهیم علیزاده» است که پژوهش او در دانشکده علوم ارتباطات علامه طباطبایی خوش درخشید. همان موقع هم استاد داور از علیزاده خواست که بخش گفتوگوها را در قالبی مستقل منتشر کند و اکنون نویسنده چنین کرده است و به نظر میرسد تاکنون از آن استقبال خوبی هم شده باشد.
حرف کتاب چیست؟
در این کتاب، نویسنده طی یک پیمایش و مصاحبه عمقی بهدنبال یافتن جایگاه رسانه در عرصه سرمایهگذاری است.
پژوهشگر ابتدا بین 193 نفر از اعضای هیات نمایندگان دوره هفتم اتاق بازرگانی ایران، پرسشنامهای پخش کرده تا چهار فرضیه اصلیاش را آزمون کند. در این پیمایش کنشهای رسانهای این افراد پرسیده شده و دو فرضیه اول نویسنده اثبات میشود: «1- سرمایهگذارانی که از رسانه بیشتر استفاده میکنند، میل بیشتری به سرمایهگذاری اقتصادی دارد و 2- سرمایهگذارانی که از عملکرد رسانهها رضایت بیشتری دارند، میل بیشتری به توسعه سرمایهگذاری اقتصادی دارند.»